Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Για την πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης για το 2015

  



   
     Στην πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης για το 2015 που έγινε τη Δευτέρα 2/2/2015 συζητήθηκε σωρεία θεμάτων που αφορούν στον Δήμο μας, με αξιοσημείωτη την απουσία του Δημάρχου Σάββα Χιονίδη για την οποία φυσικά δεν δόθηκε καμία εξήγηση.
 
Στη συζήτηση του θέματος σχετικά με την πρόσληψη εργαζομένων διαφόρων ειδικοτήτων στον Δήμο με 2μηνες συμβάσεις, ο Άλλος Δρόμος με πολιτική του τοποθέτηση ξεκαθάρισε την αντίθεσή του σε αυτού του είδους τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, εκφράζοντας έτσι την... 

σταθερή διεκδίκησή του για αντικατάστασή τους από αξιοπρεπείς συμβάσεις σταθερής και μόνιμης εργασίας που θα εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες του Δήμου. Αναγνωρίζοντας ωστόσο την ανάγκη να καλυφθούν οι άμεσες και τρέχουσες ανάγκες σε υπαλληλικό προσωπικό, εκφράσαμε τη βούλησή μας να υπερψηφίσουμε το συγκεκριμένο θέμα, υπό τον όρο όμως να συσταθεί μία διαπαραταξιακή επιτροπή που θα διασφαλίσει ότι η διαδικασία των προσλήψεων θα γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια και διαφάνεια. Μετά όμως από την ηχηρή άρνηση σύσσωμης της διοικούσας παράταξης ως προς την πρόταση που κάναμε για την σύσταση της συγκεκριμένης επιτροπής διαφάνειας, καταψηφίσαμε το θέμα θέτοντας τους εαυτούς μας απέναντι στην πρακτική των προσλήψεων με πελατειακές λογικές εξόφλησης προεκλογικών γραμματίων. Σε απανωτές δε ερωτήσεις μας ως προς το αν οι προσλήψεις γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια, δεν λάβαμε ουδεμία απάντηση.
Στις συζητήσεις για τα τεχνικά θέματα, για άλλη μια φορά ήρθαμε αντιμέτωποι με την προχειρότητα και με εισηγήσεις που ήρθαν χωρίς την κατάλληλη επεξεργασία και τις απαραίτητες λεπτομέρειες, με αποσπασματικές λύσεις που είτε επιβαρύνουν οικονομικά τον Δήμο είτε προκαταλαμβάνουν και υποκαθιστούν τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σε αυτήν την λογική, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος της πολεοδομίας επισήμανε και ο ίδιος τις αδυναμίες που παρουσιάζονται στην δ/νση πολεοδομίας σε θέματα τροποποιήσεων του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, ως προς της επιτρεπόμενες χρήσεις ή ως προς τις τροποποιήσεις των πράξεων εφαρμογής, λόγω έλλειψης προσωπικού. Με θλίψη λοιπόν διαπιστώνουμε πως τα προβλήματα σήμερα παραμένουν ίδια όπως ήταν και πριν από 10 χρόνια. Έτσι λοιπόν με γνώμονα την αδυναμία αυτή, η Διοίκηση του Δήμου προχωρά σε αποσπασματικές λύσεις διαμορφώνοντας πελατειακές σχέσεις και καλλιεργώντας την αίσθηση ότι τα πάντα κινούνται με τη λογική της πελατειακής εξυπηρέτησης των δημοτών και όχι με τη λογική της αυτονόητης υποχρέωσης που έχει η αρμόδια υπηρεσία να λειτουργεί ορθολογικά. Επομένως το ερώτημα που τίθεται είναι απλό και ας μην πάρουμε απάντηση, πόσα χρόνια χρειάζεται η Διοίκηση του Δήμου για να λύσει αυτού του είδους τα προβλήματα; Μετράμε ήδη 9 συναπτά έτη…
Στα προ ημερησίας θέματα, ο Άλλος Δρόμος έθεσε ερώτημα προς την δημοτική αρχή σε σχέση με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Επισιτιστική και βασική υλική συνδρομή 2014-2020", που παρουσίασε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με Δήμους, την Εκκλησία και άλλους φορείς και που αφορά στην καταπολέμηση της φτώχειας και την παροχή βοήθειας σε απόρους συμπολίτες μας. Η ΠΚΜ μέσω του αρμόδιου Περιφερειάρχη δήλωσε πως έγινε διαβούλευση με τους Δήμους της Πιερίας και περιμένει τις λίστες των ωφελουμένων. Ρωτήσαμε τη δημοτική αρχή πώς έγινε αυτή η διαβούλευση, με ποιους φορείς του Δήμου Κατερίνης, τί αριθμό ωφελουμένων αφορά, τί κονδύλι προβλέπεται για τον Δήμο και γιατί το θέμα δεν απασχόλησε το δημοτικό συμβούλιο. Η απάντηση που πήραμε δεν ικανοποίησε, καθώς ουσιαστικά δεν απαντήθηκε κανένα από τα ερωτήματα αλλά απλώς μας ενημέρωσαν πως περιμένουν τις ενέργειες της ΚΕΔΕ η οποία διεκδικεί τη διαχείριση του προγράμματος. Ζητούμενο παραμένει η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και η διαφάνεια στις διαδικασίες για την υλοποίηση του προγράμματος.
Τέλος, ο Άλλος Δρόμος καταψήφισε την εισήγηση να αμείβονται τα μέλη των Δ.Σ. των επιχειρήσεων, αποδεχόμενοι μόνο την αμοιβή του Προέδρου, με δεδομένο ότι πρόκειται για θέση που απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο και κόπο και συνεπάγεται μεγάλες ευθύνες.