Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΩΝ : ΟΜΙΛΙΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ

 
 ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΩΝ
Α’ Πάροδος Βότση 5 (πεζόδρομος)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012 ΩΡΑ 8:30 ΜΜ
ΟΜΙΛΙΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ
Ο Περικλής Κοροβέσης γεννήθηκε το 1941 στο Αργοστόλι. Σπούδασε θέατρο με τον Δημήτρη Ροντήρη, σημειολογία με τον Roland Barthes και παρακολούθησε μαθήματα με τον Ρierre Vidal Naquet στο Παρίσι. Από μικρή ηλικία μετείχε ενεργά στο μαχητικό δημοκρατικό κίνημα της Αριστεράς. Φυλακίστηκε και εξορίστηκε επί χούντας. Η συγκλονιστική κατάθεσή του στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στη Διεθνή Αμνηστία, που γνωστοποίησε για πρώτη φορά στην διεθνή κοινότητα τα φρικτά βασανιστήρια που υφίσταντο οι πολιτικοί κρατούμενοι, αποτέλεσε την αρχή του τέλους της χούντας των συνταγματαρχών.
Το πρώτο του βιβλίο, Ανθρωποφύλακες (1969), μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε στις ακόλουθες χώρες: Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία, Φιλανδία, Nορβηγία, Τουρκία, Γερμανία, Πορτογαλία. Έχει γράψει πεζά, θέατρο, παιδική λογοτεχνία και ποίηση.
Εκτός της συγγραφικής δραστηριότητας, αρθρογράφησε επί σειρά ετών στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» από τη στήλη του «Το ψευδοκράτος των Αθηνών», στην κυριακάτικη «ΕΠΟΧΗ» από τη στήλη του «Αριστερή Ανακύκλωση», καθώς και στο περιοδικό «ΓΑΛΕΡΑ». Συνεχίζει να αρθρογραφεί στην εφημερίδα «ΕΠΟΧΗ» και σε ιστοσελίδες του διαδικτύου. Το 2007 εκλέχθηκε Βουλευτής Α΄ Αθηνών με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Μετείχε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ήταν μέλος της Διπλωματικής Αντιπροσωπείας για τη φιλία και συνεργασία με τα κοινοβούλια της Γεωργίας, Νότιας Αφρικής και Σουηδίας
Ο Περικλής Κοροβέσης παραμένει στις επάλξεις του αριστερού κινήματος, αντισυμβατικός κι ασυμβίβαστος, με μια μοναδική ικανότητα επικοινωνίας με τον απλό λαϊκό κόσμο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του σημειώνει: «Η ύψιστη επαναστατική αρετή σήμερα είναι να είσαι πολίτης. Και είναι ο πιο αποτελεσματικός φραγμός σε κάθε αυθαιρεσία. Μετά την 21η Απριλίου 1967, το δικαίωμα να υπάρξεις σαν πολίτης ήτανε αντίσταση. Σ’ αυτούς που επέμεναν να ΄ναι πολίτες, το νέο καθεστώς επέβαλε μια τυπική διαδικασία προσαρμογής. Προσπάθησα να παραμείνω πολίτης.
Έχουμε μπει πια σε μια σκοτεινή εποχή και ίσως τα χειρότερα να μην τα έχουμε δει ακόμα. Η τάξη του κόσμου έχει διασαλευτεί. Οι προτάσεις σωτηρίας που εμφανίζονται με τη μορφή του Εθνικισμού και του Φυλετισμού είναι ένα ακόμα βήμα προς το βάραθρο. Πάνω από όλα αυτά, εγώ, με την ταπεινή μου γνώμη, θεωρώ την πιο μεγάλη απειλή της ζωής στον πλανήτη μας την αδιαφορία.
Οι άρχοντες της Γης θεωρούν τον άνθρωπο σαν καταναλωτική μονάδα. Ενδιαφέρονται μόνο για τις μεγάλες αγορές του Βορρά και όσοι δεν έχουν να καταναλώσουν, δε θεωρούνται άνθρωποι αλλά περιττά έξοδα. Οι φτωχοί, οι άθλιοι και οι κολασμένοι στέκονται με απάθεια μπροστά στο σκοτεινό και αβέβαιο μέλλον τους. Στο πρόσφατο παρελθόν οι άνθρωποι είχαν μια ελπίδα και πάλευαν για μια καλύτερη ζωή και για μια διαφορετική κοινωνία. Σήμερα οι εξαθλιωμένοι θέλουν να γίνουν το ίδιο καταναλωτές, όσο και οι πρωταγωνιστές των σήριαλ και των διαφημίσεων που βλέπουν. Και όλα τα μέσα είναι θεμιτά γι’ αυτό. Και αυτό αναγκαστικά σημαίνει βία και εγκληματικότητα».

Ανθρωποφύλακες (μαρτυρία), Στοκχόλμη 1969,
Κοινός τόπος (Αφήγηματα), Αθήνα 1976,
Γύρω από το νησί η θάλασσα (μυθιστόρημα), Αθήνα 1982
Η συνέλευση των ζώων(μουσικό παραμύθι), 1983
Ο Γιαννάκης και η Μαρδίτσα (παραμύθι), 1986
Ατάμ Αλ’ Ακ (μουσικό παιδικό θέατρο), 1987
Tango Bar (θέατρο), 1988
Επιχείρησις Ιουδίθ (θέατρο), 1992
Γυναίκες ευσεβείς του πάθους (μυθιστόρημα), 1995
Τρομοκρατία και άλλα δαιμόνια (Άρθρα στην Ελευθεροτυπία), 2004
Κούκλα από πορσελάνη (Θέατρο), 2004
Ανεπίδοτοι έρωτες (μυθιστόρημα), 2007